2011. május 26., csütörtök

Játékok, amik nem kerülnek semmibe

Amikor beköszöntött hozzánk a gólya, az újdonsült anyukák többségéhez hasonlóan egy kisebb vagyont költöttem az első 1-2 évben gyerekjátékokra.
Később, a nem annyira újdonsült anyukák többségéhez hasonlóan rájöttem, hogy sokkal olcsóbban is megúszhattuk volna.
A gyerekeim semmivel nem értékelték többre a tízezret kóstáló csillivilli csodakütyüt, mint egy vízzel félig megtöltött műanyag palackot.

Ebbe a bejegyzésbe igyekszem összegyűjteni néhány olyan játékot, ami nálunk bevált, és nem került (szinte) semmibe.
  • műanyag palack, vízzel negyedig-félig megtöltve, ha van otthon, pár csepp ételszínezékkel festhetjük
  • WC-papír guriga, konyhai papírtörlő guriga, ezek nálunk távcsőként funkcionálnak, de türelmesebbek egy kartondoboz kidekorálásával vártornyokká varázsolhatják őket
  • kiürült vitaminos doboz a tetejével (2 év körüli gyereknek ideális a nagykupakos fajta, amit egyrészt nem tud lenyelni, másrészt a tenyerébe jól illeszkedik, és gyakorolhatja a csavaró mozdulatot)
  • műanyag doboz, műanyag kanál, fakanál a konyhából - főzőcskéhez ideális
  • teafilter kibontás - nálunk a srácok égnek a vágytól, hogy kibonthassák a kis papírtasakot, és óvatosan kivegyék belőle a filtert, én meg megygyőzően hálálkodom nekik ilyenkor, hogy milyen nagy segítség voltak :) - nagyszerű finommotoros mozgás-gyakorlat 2 év körülieknek,
  • reklámújság - lehet nézegetni, színezni, ollóval kivágni, hajtogatni, cafatokra tépni, életkornak és vérmérsékletnek megfelelően :)

(Folytatom, és örülnék, ha Ti is leírnátok, nálatok mi vált be, mint filléres játék.)

1 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon jókat írsz🙂 Csináltam egyszer olyat, hogy kilyukasztottam egy kartonlapot. Egy arany színű vastag madzagot rákötöttem. A végére fűztem egy hullámcsattot, és ezzel "varrtunk". A fűzéssel csillagokat is ki lehetett alakítani. Cipőfűzővel is nagyon jó😉

    VálaszTörlés