2010. november 27., szombat

A legegyszerűbb waldorf baba - a csomózott baba 2. rész

Előző bejegyzésemben leírtam, hogyan történik a csomózott waldorf baba készítése.
Ígéretemhez híven, lássuk, hogyan alakíthatjuk tovább kicsiny rongybabánkat.



Az alap waldorf baba varrás nélkül készült, az itt leírt változathoz már szükségünk lesz tűre is. És lássuk, még mire?

Mi kell a fenti csomózott waldorf baba készítéséhez?

  •  tű
  • szeméhez és szájához megfelelő színű fonal
  • hajához megfelelő színű fonal (és vastag gyapjúfonalat használtam), és hasonló színben varrófonal
  • a kapucni falvarrásához megfelelő színű fonal
  • olló
  • centi (elhagyható)

A továbbfejlesztett csomózott waldorf baba varrásának menete:
  • 3 színes fejű gombostűvel jelöljük be a baba arcán a szemek és a száj helyét.



  • Megfelelő színű fonallal varrjuk ki a baba száját, majd szemeit. A tűt a baba fejének hátsó részén szúrjuk az anyagba úgy, hogy elöl, a gombostű által jelölt helyen bújjon ki. Így a fonal vége eltüntethető a babában. Pici waldorf babám varrása közben én a szem kivarrásának befejezése után a fonalat átvezettem a homlok közepére, és ezzel a fonallal rögzítettem később a hajat. Ezt akkor tehetjük meg, ha a csomózott waldorf baba szeme és hajszíne nagyon hasonló.



  • Hajtogassunk többrétbe egy darab fonalat a hajhoz. Én egy kb. 2 méteres darabból hajtogattam 10 szál, egyenként kb. 20 cm-es hajszálat. Keressük meg a fonalköteg felét, és illesszük a fejtetőre. A homloktól induljon, és a fejtetőig érjen. (Ettől hátrább takarni fogja a fejet a kapucni.) Egyengessük, símítsuk el a szálakat, majd hasonló színű varrófonallal varrjuk a fejtetőre.




  • Ha kedvünk van, csomózott waldorf babánknak készítsünk frufrut is. Én kb. 20 cm-nyi fonalat hajtottam nyolcrét, és a köteg felénél fogva varrtam fel a homlokra.




  • Az elkészült hajat a baba szemének vonalában, vagy annál valamivel magasabban varrjuk a fejre, hogy szépen a fejtetőre símuljon. A waldorf baba hátulján lévő textilrészt hajtsuk fel a baba fejére, és szélét kicsit visszahajtva a fej két oldalán rögzítsük néhány öltéssel.







  • Haját iagzítsuk tetszés szerint.




Csomózott waldorf babánk immár teljes pompájában ragyog. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése